Suomalaisen Työn Liiton Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjassa osa Blogiringin blogeistakin on mukana kampanjoimassa hyvän asian puolesta. Ei sellaista päivää taida enää ollakaan, etteikö jossain uutisoitaisi, että joku yritys taas lopettaa toimintansa tai ainakin vähentää tuntuvasti työntekijämääräänsä. Myös lomautukset ovat tätä päivää alalla kuin alalla. Tällä kampanjalla halutaan lisätä suomalaisten tuotteiden myyntiä, kertoa suomalaisesta suunnittelusta ja työstä tuotteiden taustalla. Suomalaisen Työn Liitto on laskenut, että jos jokainen suomalainen ostaisi 10 eurolla kuukaudessa lisää suomalaisia tuotteita tai palveluita, Suomeen saataisiin 10 000 vuosityöpaikkaa.
Kampanjassa mukana olevat Blogiringin blogit saivat 20 euron lahjakortin käytettäväksi Sinivalkoisen jalanjäljen tuotteisiin. Tuotteet tunnistaa helposti seuraavista merkeistä.
Avainlippu, Design from Finland, Sirkkalehti ja Hyvää Suomesta merkit takaavat, että tuotteet ovat kotimaista työtä ja tuotantoa. Minä keräsin lahjakortillani suomalaisia tuotteita ostoskorin täyteen ruokakaupassa. Tehtävä ei ollut vaikea, valikoimaahan riittää. Koriin päätyikin paljon tuttuja tuotteita, joita meillä on jo ennenkin paljon käytetty. Osa ostoksista oli ihan perusruokaostoksia, osa taas pääsi mukaan vappupiknikin herkkuihin. Ostoskorista löytyi kasviksia, juustoa, leipää ja lihatuotteita.
Jatkossa aion kiinnittää entistä enemmän huomiota ostoskorini sisältöön, ja valitsen sinivalkoisen tuotteen aina kun vain mahdollista. Otatko myös sinä haasteen vastaan? Yhdessä voimme saada Suomen uuteen nousuun.
Kampanja löytyy myös Twitteristä ja Instagramista hastagilla #sinivalkoinenjalanjälki sekä #sinivalkoinenostoskori. Suomalaista työtä voi seurata myös facebookin puolella Suomalaisen Työn Liiton sivuilla.
Yhteistyössä: Suomalaisen Työn Liitto
Paljon olet koriisi saanut suomalaisia tuotteita. Jokapäiväiset uutiset työpaikkojen menetyksistä ja firmojen sulkemisista ovat todella karua luettavaa ja tarinat niiden takana koskettaa tuhansia ja taas tuhansia ihmisiä, heidän perheenjäseniään..
VastaaPoistaTämä on hyvä kampanja!! :)
Varsinkaan ruokakaupassa ei ole ollenkaan vaikeaa täyttää kori kotimaisilla tuotteilla. Jotkut ruoat jopa ovatkin sellaisia, ettei meille edes kelpaa muu kuin kotimainen. Eniten sitä vain luottaa oman maan tuotteisiin. Koko ajan ihmisiä laitetaan pois työpaikoista isoja määriä. Työt koneistetaan tai siirretään toiminta ulkomailla. Ei mikään hyvä suuntaus. Jos jo 10 euron ostoksilla kuussa pystyy tilannetta parantamaan, niin ei pitäisi olla monellekaan vaikea asia niin tehdä. Kampanja on hyvä ja toivottavasti se laittaa ihmiset miettimään ostoksia tehdessä.:)
Poista